授業評価:「英語セミナー(特別上級)」 2015年度秋学期

期末課題を提出した履修者の成績分布 A:5 (36%) B:7(50%) C:2 (14%)

回答者数:12 有効回答数:12

  • 50%以上(6「名以上)が選んだ選択肢は赤色で表示されています。
  • 平均値は「わからない・無回答」を除いて計算されています。
英語セミナー(特別上級・秋) 1(全然そう思わない) 2 3 4 5(とてもそう思う) 9(わからない・無回答) 平均
教員は熱意を持って教科の内容を提示した 0 0 4 6 1 1 3.73
教員の説明はわかりやすかった 0 1 6 3 2 0 3.50
教室内外で質問しやすかった 0 2 2 2 6 0 4.00
教員は授業に関わる悩みなど、学生の気持ちを理解しようとしていた 1 0 3 4 4 0 3.83
平均値(教員の教授態度) 3.70
授業は全体的にうまく構成されていた 1 1 5 3 0 2 3.00
教員の使った例や体験談は内容の理解に役立った 0 1 1 9 1 0 3.83
授業で扱おうとした内容の量は適切だった 2 4 4 1 1 0 2.58
教員の授業のペースは適切だった 0 6 4 2 0 0 2.67
課題など学生のやるべきことは明確だった 0 2 3 3 4 0 3.75
教員は毎回のクラスの準備を充分行っていた 0 0 4 6 2 0 3.83
教員は学生の授業への参加を奨励した 1 0 3 5 3 0 3.75
全般的に見て、教員はこの教科を効率よく教える能力を持っていると思えた 0 0 5 6 1 0 3.67
平均値(授業の構成・教授能力) 3.39
課題の量は授業の内容を考えると適切だった 4 2 3 2 1 0 2.50
予習文献のレベルは適切だった 0 0 4 6 2 0 3.83
あなたが書いたものに教員は有用なコメントや提案を返してくれた 0 1 3 8 0 0 3.58
ライティング課題(レポート、練習問題など)は内容の理解や新しい知識を応用する力の養成に役立った 0 0 8 2 2 0 3.50
試験・小テストは内容の理解や新しい知識を応用する力の養成に役立った 0 3 5 3 1 0 3.17
平均値(課題・評価) 3.42
60%以下 約60% 約70% 約80% 90%以上 無回答
授業で扱われた内容の何パーセントぐらいを実際に「学んだ」と感じましたか? 0 1 7 3 1 0
1(全然そう思わない) 2 3 4 5(とてもそう思う) 9(わからない・無回答)
この授業はリーディングの能力を伸ばすのに役立った 0 1 4 3 3 1 3.73
この授業はライティングの能力を伸ばすのに役立った 0 1 4 4 2 1 3.64
この授業はプレゼンテーションの能力を伸ばすのに役立った 0 0 6 4 1 1 3.55
この授業は会話能力を伸ばすのに役立った 0 1 6 2 2 1 3.45

Strength of the instructor:
  • She was answering to the needs of the students.
  • I liked that we did two presentations.
  • The instructor understood the lacking points of students' English skills and taught the correct way to write academic papers in easy and understand steps.
  • Everyone has the chance to participating in class. Students can improve their presentation skills.
  • Giving examples. Uses easy English.
  • The instructor tried very hard to answer the students' needs.
  • Providing appropriate reading material.
  • To connect/interact with one another
  • The loads of homework
  • The explanation of the reading material was good.

Suggested improvements:
  • It is difficult to raise the motivation of the whole class. Therefore on the syllabus, there should be a warning saying that only motivated students are allowed. Or making the interview more difficult can be a choice.
  • It was hard for me to finish my assignment. It was hard for me to be enthusiastic in class, after staying late for my assignment.
  • Change the system of vocabulary quiz. The level of English of the student should be accounted for.
  • I think it should focus more on the topic. For example, same topic for two or three classes.
  • It would be better if there was clear instruction for the final paper and final presentation.
  • Some of topics were not looked in very deeply. and so should lessen the reading materials.
  • Make affordable class schedule for majority of students
  • To spend more time on a particular material than to spend less

Other comments :
  • I felt this course was tougher than the other English seminar courses.
  • Beware of the loads of homework
  • There were too much reading and the reading material was difficult for me.

Comments for future students:
  • In the class, students can learn the basic skills in higher level, so I'll guarantee most people will enjoy this class.


Comments from the instructor:
This class is nearly twice larger than the same courses in previous years, and hence included students with varying reading/thinking skills. It was never an easy class, but students honestly tried to cope with the challenge. Introducing reading questions, possibly spending more than one class session for one reading, and giving more support to set up the topics of the final project should help students in future class.